10 Ocak 2019

Düz dünya Kur’an gece ve gündüz.



Kuran-ı Kerim’de güneşin, ayın ve yıldızların hareket ettiği bize bildirilmiştir. Bilim dünyası, güneşin ayın ve yıldızların hareket ettiğini kabul etmektedirler. Ama güneşin geceyi ve gündüzü oluşturacak şekilde dünyanın üzerinde döndüğünü kabul etmezler. Güneş uzayda bilinmeyen bir yöne doğru, dünya da güneşin peşinden gitmektedir. Aynı zamanda dünya kendi çevresinde dönerek geceyi ve gündüzü oluşturmakta, güneşin çevresinde dönerek de mevsimleri oluşturmaktadır. Bu doğru değildir. Çünkü Allah-u Teala Kuran-ı Kerim’de sadece güneşin ayın ve yıldızların değil, gece ve gündüzün de hareket ettiğini bildirmektedir. 


Furkan suresi 62. Ayet; 
وَهُوَ الَّذِي جَعَلَ اللَّيْلَ وَالنَّهَارَ خِلْفَةً لِّمَنْ أَرَادَ أَن يَذَّكَّرَ أَوْ أَرَادَ شُكُورًا
“ O, öğüt almak isteyen ve çok şükredici olmayı dileyen kimseler için geceyi ve gündüzü birbiri ardınca getirendir.” 
Furkan suresi 62. ayette Allah-u Teala geceyi ve gündüzü birbiri ardınca getirenin kendisi olduğunu bildirmektedir. Gece ve gündüzün hareket ederek yer değiştirdikleri bu ayetten anlaşılmaktadır. Geceyi ve gündüzü oluşturan ise bilindiği üzere güneştir. Gece ve gündüzün hareket edebilmesi için güneşin, geceyi ve gündüzü oluşturacak şekilde hareket etmesi gerekmektedir. Bilim dünyasının söylediklerini kesin doğru kabul eden ilahiyatçılarımız sayesinde, gece ve gündüz ile alakalı ayetlerin anlamları çarpıtılmıştır. Güneşin geceyi ve gündüzü oluşturacak şekilde hareket etmediği kabul edilmiş ve bu konudaki ayetlerin anlamını açıkça tahrif edilmiştir. Bunu yapmaya hakkımız yoktur. 
Hadid suresi 6. Ayet; 
يُولِجُ اللَّيْلَ فِي النَّهَارِ وَيُولِجُ النَّهَارَ فِي اللَّيْلِ وَهُوَ عَلِيمٌ بِذَاتِ الصُّدُورِ
“Geceyi gündüzün içine sokar, gündüzü de gecenin içine sokar. O göğüslerde olanı bilendir.” 
Lokman suresi 29. Ayet; 
أَلَمْ تَرَ أَنَّ اللَّهَ يُولِجُ اللَّيْلَ فِي النَّهَارِ وَيُولِجُ النَّهَارَ فِي اللَّيْلِ وَسَخَّرَ الشَّمْسَ وَالْقَمَرَ كُلٌّ يَجْرِي إِلَى أَجَلٍ مُّسَمًّى وَأَنَّ اللَّهَ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِيرٌ
“Görmedin mi, Allah geceyi gündüzün içine sokuyor, gündüzü de gecenin içine sokuyor. Güneş’i ve Ay’ı bir emre boyun eğdirmiş. Hepsi belirlenmiş bir süreye doğru akıp gidiyor. Kuşkusuz, Allah, yapmakta olduklarınızdan haberdardır.” 
Fatır suresi 13. Ayet; 
يُولِجُ اللَّيْلَ فِي النَّهَارِ وَيُولِجُ النَّهَارَ فِي اللَّيْلِ وَسَخَّرَ الشَّمْسَ وَالْقَمَرَ كُلٌّ يَجْرِي لِأَجَلٍ مُّسَمًّى ذَلِكُمُ اللَّهُ رَبُّكُمْ لَهُ الْمُلْكُ وَالَّذِينَ تَدْعُونَ مِن دُونِهِ مَا يَمْلِكُونَ مِن قِطْمِيرٍ
“Allah, geceyi gündüzün içine sokar, gündüzü de gecenin içine sokar. Güneşi ve Ay’ı da koyduğu kanunlara boyun eğdirmiştir. Her biri belirli bir vakte kadar akıp gitmektedir. İşte bu, Allah’tır, Rabbinizdir. Mülk yalnızca O’nundur. Allah’ı bırakıp da ibadet ettikleriniz, bir çekirdek zarına bile hükmedemezler.” 
Hadid suresi 6. ayeti, Lokman suresi 29. ayeti ve Fatır suresi 13. ayetinde “geceyi gündüzün içine sokuyor, gündüzü de gecenin içine sokuyor” ifadesindeki “sokmak” fiili, Arapçada “yulicu” fiilidir. Yulicu Arapçada sokmak, içine katmak anlamlarına gelen hareket fiilidir. Yani burada neyin hareket ettiğini söylüyor? Gecenin ve gündüzün hareket ederek birbirlerinin içine girdiğini, sokmak anlamına gelen yulicu hareket fiili ile bildirilmiştir. 
Zumer suresi 5. Ayet; 
خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ بِالْحَقِّ يُكَوِّرُ اللَّيْلَ عَلَى النَّهَارِ وَيُكَوِّرُ النَّهَارَ عَلَى اللَّيْلِ وَسَخَّرَ الشَّمْسَ وَالْقَمَرَ كُلٌّ يَجْرِي لِأَجَلٍ مُسَمًّى أَلَا هُوَ الْعَزِيزُ الْغَفَّارُ
“Gökleri ve yeri hak ile yaratmıştır. Geceyi gündüzün üzerine dolar, gündüzü de gecenin üzerine dolar. Güneşi ve ayı müsahhar kılmıştır. Her biri belirli bir süreye kadar akıp gitmektedir. İyi bilin ki O; Aziz’ dir, Gaffar’dır.” 
Zumer suresi 5. ayetinde “Geceyi gündüzün üzerine dolar, gündüzü de gecenin üzerine dolar.” İfadesindeki dolamak fiili, Arapçada “yukevviru” fiilidir. Yukevviru Arapçada dolamak, sarmak (sarık) anlamlarına gelen hareket fiilidir. Burada geceyi gündüzün üzerine dolar, gündüzü de gecenin üzerine dolar diyerek gecenin ve gündüzün hareket ederek birbirlerinin üzerine dolandığını, gecenin ve gündüzün birbiri üzerine başa sarık sarar gibi sarıldığı açık bir şekilde bu ayette bildirilmiştir. 
Yulicu ve yukevviru hareket fiilleri ile gece ve gündüzün hareket ederek yer değiştirdikleri bize bildirilmektedir. Geceyi ve gündüzü birbiri ardınca getiren Allah-u Teala’dır. 
Bu ayetlerden gecenin ve gündüzün hareket ettikleri açıkça anlaşılmaktadır. Geceyi ve gündüzü oluşturan ise güneşin hareketleridir. Güneş, geceyi ve gündüzü oluşturacak şekilde üzerimizde hareket etmektedir. Yeryüzü ise hareket etmemektedir. Sabittir. Hareket eden güneştir. Güneş geceyi ve gündüzü oluşturacak şekilde hareket etmektedir. Dünyanın hareket ettiğini söyleyen hiçbir ayet yoktur. Kuran-ı Kerim’deki ayetlerin hepsi güneşin, ayın ve yıldızların hareket ettiğini söylemektedir. 
Günümüz bilimi bu ayetlerdeki bilgiyi doğru olarak kabul etmez. Günümüz bilimine göre güneş merkezdedir. Dünya hem kendi çevresinde hem de güneş çevresinde döner. Aşağıdaki resimde görüldüğü üzere; dünyanın güneşi gören tarafı her zaman gündüzdür. Dünyanın güneşi görmeyen arka tarafı ise her zaman gecedir. Bu sistemde gecenin ve gündüzün yeri asla değişmez. Dünyanın dönme hareketi 24 
sayesinde, dünya üzerinde yaşayan insanlar dünya ile beraber geceye gitmekte gece olmakta, dünyanın dönme hareketini devam ettirmesiyle gündüze gitmekte ve gündüz olmaktadır. Yani Gece ve gündüz sabittir, dünya dönme hareketi sayesinde insanları geceye ve gündüze taşır. 
Allah bize açıkça gecenin ve gündüzün hareket ettiğini söylerken bu sistemi doğru kabul edemeyiz. Çünkü bu sistem, Kuran-ı Kerim de bize verilen bilgilerin yanlış olduğunu söylemektedir. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder